Trochę o klimatyzacji i wentylacji

ządnie dać się we znaki i solidnie zmęczyć nawet osoby zdrowe i młode. Rozwiązaniem w takiej sytuacji jest montaż klimatyzacji w domu. Dlaczego warto się nad nim zastanowić? Przede wszystkim ze względu na fakt, że odpowiednio dobr

Trochę o klimatyzacji i wentylacji montaż klimatyzacji gdańsk

Klimatyzacja ? fanaberia czy rozsądne rozwiązanie?


Klimatyzacja w domu jeszcze do niedawna kojarzyła się z luksusem lub fanaberią, tymczasem upały w gorące lato potrafią porządnie dać się we znaki i solidnie zmęczyć nawet osoby zdrowe i młode. Rozwiązaniem w takiej sytuacji jest montaż klimatyzacji w domu. Dlaczego warto się nad nim zastanowić? Przede wszystkim ze względu na fakt, że odpowiednio dobrane i prawidłowo rozmieszczone urządzenia zapewnią większy komfort nawet podczas wysokich temperatur. Oprócz tego decydując się na sprzęt z wyższej półki możemy liczyć na dodatkowe korzyści, jak chociażby oczyszczenie powietrza z kurzu i innych alergenów, co będzie miało szczególnie istotne znaczenie w przypadku alergików.


Zalecane metody klimatyzacji

Zalety posiadania klimatyzacji wydają się być oczywiste. Korzystanie z klimatyzacji pozwala na przebywanie w chłodnych i dobrze klimatyzowanych pomieszczeniach, które nie są zbyt ciepłe. Wśród zalecanych metod klimatyzacji wyróżnia się korzystanie z pełnym systemów klimatyzacji oraz korzystanie z pomp ciepła i dodatkowych urządzeń klimatyzacyjnych, takich jak na przykład wiatraki. Dzięki ich wykorzystaniu można cieszyć się przebywaniem w naprawdę dobrze klimatyzowanych pomieszczeniach. Oczywiście bardzo ważne jest, aby klimatyzacja gdzieś zamontowana nie była zbyt silna, ponieważ przebywanie w zasięgu działania takiej klimatyzacji może być po prostu szkodliwe dla zdrowia. Natomiast korzystanie z dobrego systemu klimatyzacji zdecydowanie pomaga w zachowaniu dobrego zdrowia.


Został on wyparty przez czynniki z

Początkowo jako czynnik chłodzący stosowano od XIX wieku do lat 1920. dwutlenek węgla. Został on wyparty przez czynniki z grupy fluoryzowanych węglowodorów, które mogły być stosowane przy niższym ciśnieniu roboczym w układzie chłodzącym. Po wycofaniu fluorowęglowodorów stosowano czynnik R12 (dichlorodifluorometan), który miał dobre właściwości termodynamiczne i wolno ulatniał się z układu chłodzącego. Jako szkodliwy dla warstwy ozonowej został zgodnie z podpisanym w 1987 roku Protokołem Montrealskim wycofany z użytku. W następnych latach stosowany był czynnik R134a (tetrafluoroetan) o dobrych właściwościach termodynamicznych, jest on jednak gazem cieplarnianym o bardzo wysokim indeksie GWP (1300). W związku z tym w Stanach Zjednoczonych i Japonii producenci zostali zobowiązani do bardziej wydajnych układów chłodzących, co zmniejszy zużycie czynnika. W Europie samochody od 2011 roku miały być wyposażone w układy klimatyzacji, w których czynnik R134a miał zostać zastąpiony nowym, o indeksie GWP niższym niż 150. Koncerny motoryzacyjne zwlekały z wprowadzeniem nowych regulacji, ostatecznie weszły one w życie w 2014 roku. W Europie stosowane są czynniki HFO1234yf (tetrafluoropropen: zbliżona charakterystyka termodynamiczna, indeks GWP=4) lub R744 (dwutlenek węgla, indeks GWP=1).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Klimatyzacja



© 2019 http://fsl.org.pl/