Serwisowanie auta

ie dysku) umieszczonej wewnątrz kanału (oś łopatki jest prostopadła do osi kanału). Jest elementem gaźnika, a w silnikach z wtryskiem paliwa samodzielnym elementem. W parowozach regulacja odbywa się zazwyczaj przy zbieralnik

Dodane: 08-08-2016 21:17
Serwisowanie auta

Co to takiego "przepustnica"?

Przepustnica ? element armatury (rodzaj zaworu motylkowego) służący do regulacji przepływu medium, poprzez obrotowy ruch łopatki (zazwyczaj w kształcie dysku) umieszczonej wewnątrz kanału (oś łopatki jest prostopadła do osi kanału).

Jest elementem gaźnika, a w silnikach z wtryskiem paliwa samodzielnym elementem.

W parowozach regulacja odbywa się zazwyczaj przy zbieralniku pary w kotle. Zdarzają się rozwiązania (np. w Ty246) gdzie przepustnica jest za przegrzewaczem - takie rozwiązanie jest korzystniejsze.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Przepustnica


Najlepsze części zamienne do aut

Jeśli nasze auto legło awarii, zawsze najlepiej będzie je szybko i bezproblemowo naprawić. Jeśli będziemy działać umiejętnie, cały proces nie zajmie nam wiele czasu, a do wyboru mamy w tej kwestii oczywiście wiele możliwości. Jedni z nas wolą samodzielnie zajmować się swoimi samochodami, inni raczej chętnie oddadzą je do warsztatu, jednak bez względu na metodę naprawy, zwsze trzeba zadbać o pewne istotne kwestie, takie jak wybór odpowiednich części zamiennych. Sklepów z częściami znajdziemy obecnie całe mnóstwo, a dodatkowo w każdym z nich do wyboru mamy mnóstwo rodzajów konkretnych elementów. Jeśli chcemy, by nasze auto było sprawne przez długi czas, powinniśmy zdecydowanie wybierać jedynie takie części, które pochodzą od najlepszych producentów, nawet jeśli trzeba więcej zapłacić.


Urządzenie biegu jałowego

Urządzenie biegu jałowego pozwala na wzbogacenie mieszanki w momencie kiedy przepustnica znajduje się w położeniu spoczynkowym. Podczas biegu jałowego silnika, kiedy kierowca nie naciska na pedał przyspieszenia przepustnica jest prawie całkowicie zamknięta. Pozostaje tylko niewielka szczelina dla przepływu dawki mieszanki pozwalającej utrzymać obroty silnika na poziomie 800-900 obr/min. Prędkość przepływu powietrza jest na tyle mała, że z rozpylacza znajdującego się w gardzieli nie jest podawana wystarczająca ilość paliwa i mieszanka jest zbyt uboga. Kanalik, którego ujście znajduje się w przelocie gaźnika, tuż przy brzegu zamkniętej przepustnicy, pozwala na wzbogacenie mieszanki. W położeniu spoczynkowym przepustnicy powietrze płynie z największą prędkością koło jej brzegów co powoduje zasysanie paliwa z kanalika urządzenia biegu jałowego. W momencie kiedy przepustnica zacznie się otwierać prędkość powietrza spadnie w rejonie przepustnicy (powiększy się przekrój kanału powietrznego w tym miejscu) a wzrośnie w rejonie gardzieli. Dlatego paliwo przestanie wypływać z kanalika wzbogacającego mieszankę, a pracować zacznie główna dysza w zwężce.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ga%C5%BAnik



© 2019 http://fsl.org.pl/