Różne techniki badań marketingowych dla firm

łami zamiejscowymi.Jak ważne jest dobro klienta?Każda firma powinna dbać o jak najlepsze relacje z klientem i starać się go zadowolić. Z danych wynika, że koszty utrzymania przy sobie klienta są znacznie (ponad dziesięć razy) niżs

Różne techniki badań marketingowych dla firm Informacje odnośnie funkcjonowania naszej firmy można zdobyć na różne sposoby, na przykład . To ciekawy pomysł, zwłaszcza dla dużych sieci handlowych albo różnych firm z wydziałami zamiejscowymi.

Jak ważne jest dobro klienta?

Każda firma powinna dbać o jak najlepsze relacje z klientem i starać się go zadowolić. Z danych wynika, że koszty utrzymania przy sobie klienta są znacznie (ponad dziesięć razy) niższe niż koszty uzyskania nowego. Niektóre firmy, które inwestują w marketing i reklamę, mówią nawet o kilku tysiącach za jednego nowego klienta. Porównując te koszty wniosek co do opłacalności inwestycji w obsługę klienta nasuwa się sam i jest dość oczywisty.

Jednak ważne jest również to co klient powie o firmie sowim znajomym, a niezadowolony klient, wg. statystyk, poinformuj eo złej obsłudze około 18 znajomych. Natomiast zadowolony klient opowie o firmie tylko 8 osobom. Więc jest to kolejny argument opowiadający się za tezę, że o klienta warto i należy dbać.


Efekt ankieterski - Wikipedia

Wpływ ankieterski (także efekt ankieterski) w badaniach surveyowych jest to wpływ jaki ankieter wywiera na respondenta podczas realizacji wywiadu. Wpływ ten nie wynika z celowych działań ankietera, lecz z jego mimowolnych sygnałów, którymi daje do zrozumienia która odpowiedź jest pożądana oraz sposobu interpretacji i antycypacji jego cech społecznych przez respondenta. Jednym z takich czynników jest przede wszystkim płeć ankietera, ale także czasami jego światopogląd czy nawet poglądy polityczne, co rzutować może na sposób zadawania pytań respondentowi, a w konsekwencji na udzielane przez respondenta odpowiedzi.

Aby niwelować wpływ ankieterski ośrodki badawcze czy poszczególni badacze starają się porównywać odpowiedzi udzielane różnym typom ankieterów i przeprowadzają również tzw. ankiety dla ankieterów. Ankieter także bywa nieświadomy dokładnego celu badania czy kto jest zleceniodawcą sondażu. W metodologii nauk społecznych regułą jest zlecenie weryfikacji hipotezy osobie innej niż jej autor.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wpływ_ankieterski


O badaniu tajemniczego klienta w Wikipedii

Punktem wyjścia badań mystery shopping jest funkcjonowanie w firmie tzw. Standardów Obsługi Klienta, czyli zbioru zasad, którymi pracownicy powinni się kierować w rozmowach z klientami. Mystery Shopping jest metodą sprawdzania, w jakim stopniu standardy są przez pracowników realizowane w codziennej pracy.

Zadanie najczęściej polega na ?udaniu się na zakupy? i opisaniu doświadczeń z wizyty w uprzednio przygotowanych kwestionariuszach. W szczególności ocenie poddaje się: wygląd placówek, prezentację produktów, obsługę klienta i mechanizmy budowania lojalności klienta. Badana firma otrzymuje raport z wynikami punktowymi, zależnymi od braku lub wystąpienia określonych sytuacji.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Mystery_shopping#Tajemniczy_klienci



© 2019 http://fsl.org.pl/